Tuesday, April 10, 2012

爺爺來馬來亞落腳

我的爺爺在一九三零年從中國來到馬來亞。在Perak,加地的地方落腳。他在路邊做起買賣的小生意。他每天騎腳車走三十公里去江沙買貨,把貨物運回加地賣 來賺錢。大約五年後,成立了一間雜貨店。他便把我奶奶和三位兒女接過來。之後還把十六歲的叔公也接來大馬。那時我父親也出世了。可是好景不常,大約一九四 二年時,曰本軍入侵大馬,那時也是最慘痛的時期。我爺爺給曰本軍刹了。雜貨店也給搶劫了。全部貨物一掃而空。全家的支柱倒了,生意也做不下去了。我奶奶只 好去種菜,大伯,二伯幫忙去巴刹賣菜。大姑去打家庭工。叔公去中藥店做學徒。父親還小,在家幫忙種菜。這樣也過了幾年,大伯也到外地的中藥店做學徒了。之 後叔公有一次機會,發覺有一間中藥店要頂出來,可是沒有本錢。我奶奶只好賣了那間爺爺留下的店,用來頂下那間中藥店。我叔公和二伯便在我家族的第一間中藥 店工作了。

1 comment:

  1. I was diagnosed as HEPATITIS B carrier in 2013 with fibrosis of the
    liver already present. I started on antiviral medications which
    reduced the viral load initially. After a couple of years the virus
    became resistant. I started on HEPATITIS B Herbal treatment from
    ULTIMATE LIFE CLINIC (www.ultimatelifeclinic.com) in March, 2020. Their
    treatment totally reversed the virus. I did another blood test after
    the 6 months long treatment and tested negative to the virus. Amazing
    treatment! This treatment is a breakthrough for all HBV carriers.

    ReplyDelete